ponedjeljak, 17. studenoga 2014.

Hodite u svjetlu


“Pošlji svjetlost svoju i vjernost: nek me vode, nek me dovedu na tvoju svetu goru, u šatore tvoje!” (Psalam 43,3)

U ove dane, tako pune opasnosti, moramo biti izuzetno oprezni da ne odbacimo zrake svjetla koje nam Nebo u svojoj milosti šalje, jer samo uz njihovu pomoć možemo prepoznati neprijateljeve zamke. Nama je svjetlo s Neba potrebno svakoga trenutka da bismo mogli vidjeti razliku između onoga što je sveto i onoga što je obično, onoga što je vječno i onoga što je prolazno. Prepušteni sami sebi, mi bismo se spoticali na svakom koraku, naginjali bismo svijetu, odbijali bismo samoodricanje i ne bismo vidjeli nikakvu potrebu za stalnom budnošću i molitvom, i postali bismo zarobljenici Sotone kada god on to poželi. Neki su već danas u takvom položaju. Budući da su odbacili svjetlo koje im je Bog poslao, nemaju pojma na što će se spotaknuti.
Svi oni čija će se imena na kraju naći zapisana u Janjetovoj knjizi života, morat će se muški boriti u Gospodnjim bitkama. Oni će ozbiljno nastojati prepoznati i odbaciti kušnje i sve što je zlo. Oni će osjećati da je Božje oko na njima i da se od njih zahtijeva najstroža vjernost. Kao vjerni stražari oni će čuvati prolaze da Sotona ne prođe preobučen u anđela svjetla i nastavi svoje smrtonosno djelo u njihovoj sredini. ...
Oni koji su odjeveni u bijele haljine i koji okružuju Božje prijestolje ne pripadaju skupini koja više voli uživanja nego Gospodina i koji se prepuštaju matici umjesto da plivaju protiv valova protivljenja. Svi koji ostanu čisti i nepokvareni od duha i utjecaja koji prevladavaju u ovo naše vrijeme, morat će proći kroz oštre sukobe. Oni će doživljavati velike nevolje; ali će oprati haljine svoga karaktera i ubijeliti ih u krvi Janjetovoj. Oni će pjevati pjesmu pobjede u kraljevstvu slave. (Review and Herald, 16. listopada 1883.)



“Drži čvrsto ono što imaš, da ti nitko ne ugrabi vijenca!” (Otkrivenje 3,11)

U samo jednom trenutku može se donijeti odluka koja će odrediti nečiju vječnu budućnost. ... Ali imajte na umu da će biti potreban cijeli život truda i rada da se ponovno stekne ono što je odbačeno trenutačnim popuštanjem kušnji i nepromišljenosti. ...
Trenutačnom odlukom volje vi sebe možete staviti pod vlast Sotonine sile, ali će biti potrebno mnogo više od trenutačne odluke volje da raskinete okove i uzdignete se prema višem, svetijem životu. Namjera se može pojaviti, djelo se može započeti, ali će njegovo dovršavanje zahtijevati težak napor, vrijeme, ustrajnost, strpljenje i žrtvu. Čovjek koji svojevoljno odluta od Boga, iako je obasjan potpunim svjetlom istine, ustanovit će, kada se poželi vratiti, da su trnje i korov narasli na njegovom putu, pa ne smije biti iznenađen ili obeshrabren ako bude primoran putovati dugo po trnju okrvavljenih nogu. Najstrašniji i najužasniji dokaz čovjekovog pada u grijeh je činjenica da se za povratak mora platiti tako visoka i bolna cijena. Povratak se može ostvariti samo uz tešku borbu, stopu po stopu, iz sata u sat. ...
Oni koji zadobiju Nebo, uložili su svoje najplemenitije napore i dugotrajan i strpljiv trud da bi poželi plod svoga rada. Jedna ruka će širom otvoriti vrata Raja onima koji su prošli ispit kušnji i održali čistu savjest odbacujući svijet i njegove časti i odobravanja radi Kristove ljubavi, priznajući na taj način Njegovo ime pred ljudima i strpljivo čekajući da i On prizna njih pred svojim nebeskim Ocem i pred svetim anđelima. (Notebook Leaflet, sv. 1, br. 24)
Čuvajte oštrinu svoje savjesti da biste mogli čuti i najtiši šapat glasa koji je govorio kao što nijedan čovjek nije govorio. (Ellen G. White Manuscript 121, 1898.)



“Jer kao što su nepokornošću jednoga čovjeka svi postali grešnici, tako će i pokornošću jednoga svi postati pravednici.” (Rimljanima 5,19)

Krist je nazvan drugim Adamom. U neporočnosti i svetosti, povezan s Bogom i u ljubavi s Bogom, On je počeo tamo gdje i prvi Adam. Dragovoljno je prošao tlom na kojemu je Adam pao i tako otkupio Adamov pad.
Međutim, prvi Adam je bio u mnogo povoljnijem položaju od Krista. Bog koji ga je volio, savršeno se pobrinuo za njega u Edenu. Sve u prirodi je bilo čisto i nepokvareno. ... Nikakva sjenka nije se spustila između Adama i Eve i njihovog Stvoritelja. Oni su poznavali Boga kao svojeg dobrog Oca i njihova volja je u svemu bila usklađena s Božjom voljom. ...
Međutim, stanovnicima Edena približio se Sotona i unio sumnju u Božju mudrost; optužio je Njega, njihovog nebeskog Oca i Vladara, da je sebičan zato što im je, da bi okušao njihovu odanost, zabranio da jedu ploda s drveta spoznaje dobra i zla. ...
Sotona je kušao Krista na stotinu puta okrutniji način nego Adama i u okolnostima koje su bile višestruko teže. Kušač se predstavio kao anđeo svjetla, ali je Krist uspio izdržati njegove kušnje. On je otkupio Adamov sramotni pad i spasio svijet. ...
U svojoj ljudskoj naravi On je zadržao neporočnost svoga božanskog karaktera. On je živio po Božjem zakonu i poštovao ga u svijetu punom prijestupa, otkrivajući tako cijelom nebeskom svemiru, Sotoni i svim grešnim Adamovim sinovima i kćerima da uz pomoć Njegove milosti ljudski rod može držati Božji zakon. On je došao udijeliti svoju božansku narav, svoje obličje svakoj pokajničkoj, vjernoj duši. (The Youth’s Instructor, 2. lipnja 1898.)
Kristova pobjeda je bila isto tako potpuna kao što je bio potpun Adamov pad. Zato se i mi možemo oduprijeti kušnjama i natjerati Sotonu da se udalji od nas. (Ellen G. White Manuscript 15, 1908.)


“Ovo vam rekoh, da u meni imate mir. U svijetu ćete imati patnju. Ali, ohrabrite se: ja sam pobijedio svijet!” (Ivan 16,33)


Prije posljednjih trenutaka Kristova poniženja, kad je najdublja tuga obuzimala Njegovu dušu, rekao je učenicima: “Jer se približuje knez ovoga svijeta. On protiv mene ne može ništa.” “Osuđen [je] knez ovoga svijeta.” “Sad će on biti bačen van.” (Ivan 14,30; 16,11; 12,31) Proročkim okom Krist je prelazio preko prizora koji će se dogoditi u Njegovom posljednjem velikom sukobu. Znao je da će cijelo Nebo slaviti pobjedu kad bude uzviknuo: “Svrši se!” Do Njegova uha dopirala je glazba i pobjednički usklici iz nebeskih dvorova. Znao je da će se tada oglasiti posmrtno zvono sotonskom carstvu, a Kristovo ime objaviti kroz cio svemir od svijeta do svijeta.
Krist se radovao što za svoje sljedbenike može učiniti više nego što oni mogu tražiti ili zamisliti. Govorio je s čvrstim pouzdanjem, znajući da je veličanstvena odluka donesena prije nego što je svijet stvoren. Znao je da će istina, naoružana svemoćnom silom Svetoga Duha, pobijediti u borbi sa zlom i da će se krvlju umrljana zastava pobjedonosno zalepršati iznad Njegovih sljedbenika. Znao je da će život Njegovih vjernih učenika biti sličan Njegovom, nizu stalnih pobjeda, do kojih se ovdje nije držalo, ali koje će se prepoznati u velikoj budućnosti. ...
“Ovo vam rekoh”, rekao je, “da u meni imate mir. U svijetu ćete imati patnju. Ali, ohrabrite se; ja sam pobijedio svijet!” Krist nije pretrpio neuspjeh niti je bio obeshrabren, pa Njegovi sljedbenici trebaju pokazati istu ustrajnu vjeru. ... Premda očite nemogućnosti priječe njihov put, Njegovom milošću moraju ići naprijed. ... Oni trebaju imati silu da se odupru zlu, silu koju neće svladati ni zemlja, ni smrt, ni pakao, silu koja će ih pripremiti da pobijede kao što je i Krist pobijedio. (Isusov život, str. 564,565)
Sotona drhti i bježi pred najslabijom dušom koja nađe utočište u tom moćnom imenu. (Ellen G. White Manuscript 15, 1908.)


“Jer sve što je od Boga rođeno pobjeđuje svijet. A ovo je sredstvo pobjede koje pobjeđuje svijet: naša vjera.” (1. Ivanova 5,4)
Apostoli su gradili na sigurnom temelju, na Vječnoj Stijeni. K ovom su temelju donosili kamenje izvađeno iz kamenoloma ovoga svijeta. Graditelji nisu gradili bez prepreka. Njihov je rad bio izuzetno otežan protivljenjem Kristovih neprijatelja. Morali su se boriti protiv vjerskog sljepila, predrasuda i mržnje onih koji su gradili na lažnom temelju. ...
Kraljevi i upravitelji, svećenici i knezovi nastojali su uništiti Božji hram. Ali unatoč zatvaranju, mučenju i smrti, vjerni ljudi nastavljali su posao i građevina je rasla, lijepa i skladna. ...
Nakon osnivanja kršćanske Crkve uslijedila su stoljeća žestokog progonstva, ali nikad nije nedostajalo ljudi koji su izgradnju Božjeg hrama smatrali važnijom od samog života. ...
Neprijatelj pravednosti činio je sve kako bi zaustavio djelo povjereno Gospodnjim graditeljima. No Bog “ne ostavi sebe neposvjedočena” (Djela 14,17 — DF). Podizao je radnike sposobne da brane vjeru koja je jedanput zauvijek predana svetima. Povijest bilježi izvještaje o moralnoj snazi i junaštvu tih ljudi. Poput apostola, mnogi od njih pali su na položaju, ali je gradnja hrama stalno napredovala. Radnici su ubijani, ali je djelo napredovalo. Valdenzi, John Wycliffe, Hus i Jeronim, Martin Luther i Zwingli, Cranmer, Latimer i Knox, hugenoti, John i Charles Wesley i mnoštvo drugih donosili su k temelju građu koja će trajati za svu vječnost. ... Možemo se osvrnuti kroz stoljeća i vidjeti živo kamenje kojim se gradi kako svjetluca kao zrake svjetla u tami zabluda i praznovjerja. Tijekom cijele vječnosti ovi blistavi dragulji će sjati sa sve većim sjajem, svjedočeći o sili Božje istine. (Djela apostolska, str. 375,376)



srijeda, 12. studenoga 2014.

Budite čvrsti, nepokolebljivi

“Prema tome, braćo moja ljubljena, budite čvrsti, nepokolebljivi, uvijek napredujte u djelu Gospodnjem, svjesni da vaš trud u Gospodinu nije uzaludan!” (1. Korinćanima 15,58)


Oni koji ustaju u obranu Božje časti i neporočnosti istine po svaku cijenu, morat će se suočiti s mnogobrojnim nevoljama, kao što je to doživio i naš Spasitelj u pustinji kušnje. Popustljivi karakteri, koji nemaju hrabrosti da osude zlo, već ostaju nijemi kada je potreban njihov utjecaj da se obrani ono što je pravo bez obzira na pritisak, mogu izbjeći mnoge glavobolje i sebe poštedjeti mnogih nedoumica, ali i ostati bez vrlo bogate nagrade, a možda i svoje duše.
Oni koji u skladu s Bogom i vjerom u Njega dobivaju snagu da se odupru zlu i ustanu u obranu dobra, uvijek će prolaziti kroz teške sukobe i često će se morati boriti skoro sami. Ali će izvojevati dragocjene pobjede jer se oslanjaju na Boga. Njegova milost bit će njihova snaga. Njihovo moralno prosuđivanje ostat će oštro, jasno i osjetljivo. Njihove moralne snage bit će dovoljne da se odupru pogrešnim utjecajima. Njihovo poštenje, slično Mojsijevom, ostat će neokaljano. (Review and Herald, 26. srpnja 1873.)
Čovjek mora imati moralnu snagu da bi Božje djelo obavljao bez oklijevanja. Oni koji to čine neće ostavljati mjesta samoljublju, sebičnim probicima, častoljublju, ljubavi prema uživanjima, želji da izbjegnu križ. ... Hoćemo li mi poslušati Njegov glas ili ćemo slušati umirujući glas Zloga i biti uljuljkani u kobni drijemež, upravo u predvečerje vječnih stvarnosti? (Review and Herald, 7. veljače 1893.)
Naš Spasitelj želi spašavati mlade. ... On želi na njihovu glavu staviti krunu života i čuti njihove sretne glasove kako se ujedinjuju u izricanju časti i slave i veličanstva Bogu i Janjetu u pjesmi pobjede koja će bez prestanka odjekivati u nebeskim dvorima. (Review and Herald, 26. kolovoza 1884.)

utorak, 11. studenoga 2014.

Inteligentni dizajn

Kad bi Svemir i život nastali Velikim praskom ili eksplozijom onda bi naš svijet nebi ni postojao jer eksplozije ne dizajniraju,već ruše dizajn! Neke planete okreću se u suprotnom smjeru kazaljke na satu,a plave zvijezde koje imaju kud i kamo veću temperaturu od našega sunca,dokazuju da se radi o relativno mladom svemiru.Taj inteligentni dizajn u svemiru dokazuje postojanje Boga.

Prve pobjede postižu se u domu


U svemu što se može smatrati uspjehom u Božjem djelu, prve pobjede u životu trebaju biti izvojevane u domu. (Testimonies for the Church, sv. 6, str. 254)
Nakon discipline u domu i školi, svi se moraju suočiti sa strogom disciplinom života. Kako da se s njome mudro suoči, to moramo objasniti svakom djetetu i svakom mladom biću. Istina je da nas Bog ljubi, da nas želi učini sretnima i da mi nikad ne bismo morali upoznati patnju da smo uvijek poštovali Njegov Zakon; ali je jednako tako istina da na ovom svijetu, kao posljedica grijeha, svatko mora podnositi patnje, nevolje i terete. Djeci i mladima cijelog će života služiti na dobro ako ih naučimo da se hrabro suoče s ovim nevoljama i teretima. Iako prema njima moramo pokazati suosjećanje, ono nikada ne smije biti takvo da ih navede da sami sebe sažalijevaju. Njima je potrebno ono što će ih poticati i jačati, a ne ono što će ih slabiti.
Oni moraju naučiti da ovaj svijet nije mjesto za održavanje svečanih smotri, već bojno polje. Svi su pozvani da podnose teškoće kao dobri vojnici. Moraju biti jaki i ponašati se kao ljudi. Učite ih da se prava snaga karaktera vidi u spremnosti da nose terete, da izdrže na teškom mjestu, da obave posao koji se mora obaviti iako ne donosi nikakvo zemaljsko priznanje ili nagradu. (Odgoj, str. 262,263)
Nema većeg prokletstva za neki dom nego da roditelji dopuste svojoj djeci da čine što god žele. (The Sings of the Times, 6. travnja 1888.)
Kad se jednom odupremo nekoj kušnji, to nam daje snagu da se drugi put odupremo još odlučnije; svaka nova pobjeda nad samim sobom poravnat će put za veće i plemenitije pobjede. Svaka pobjeda je sjeme posijano za vječni život. (Testimonies for the Church, sv. 5, str. 120)


ponedjeljak, 10. studenoga 2014.

Volja je odlučujuća snaga

“Nemojte se prilagođivati ovomu svijetu! Naprotiv, preobličavajte se obnovom svoga uma da mognete uočavati što je volja Božja: što je dobro, ugodno i savršeno.” (Rimljanima 12,2)

Ništa vas ne može udaljiti od Boga osim vaše buntovne volje. (The Youth’s Instructor, 9. ožujka 1893.)
Volja je upravljačka snaga u čovjekovoj naravi. Ako je volja na strani pravde, cijeli ostatak bića povest će se za njom. Volja nije ni ukus ni sklonost, već je to izbor, snaga odlučivanja, kraljevska snaga koja djeluje u sinovima ljudskim i navodi ih na poslušnost ili neposlušnost Bogu.
Vi ćete biti u stalnoj opasnosti dok god ne shvatite pravu snagu volje. Vi možete vjerovati sve i obećati sve, ali vaša obećanja i vaša vjera neće ništa vrijediti ako svoju volju ne stavite na pravu stranu. Ako borbu vjere budete vodili snagom svoje volje, nema sumnje da ćete pobijediti.
Vaš je zadatak da svoju volju stavite na Kristovu stranu. Kada svoju volju pokorite Njegovoj, On vas smjesta prihvaća kao svoje vlasništvo i djeluje u vama da hoćete i da činite što je Njemu ugodno. Vaša narav dolazi pod utjecaj Njegovog Duha. Čak su i vaše misli dovedene u pokornost Kristu. Ako niste u stanju vladati svojim pobudama i svojim osjećajima kao što biste željeli, ipak ste u stanju gospodariti svojom voljom i tako ostvariti potpunu promjenu u svojem cjelokupnom životu. Kada svoju volju pokorite Kristovoj, vaš život je sakriven s Kristom u Bogu. On se povezuje sa silom koja je iznad svih poglavarstava i vlasti. Tada dobivate snagu od Boga koja vas ujedinjuje s Njegovom snagom i novi život, život vjere, postaje stvaran u vašem životu.
Nikada se nećete uspjeti uzdići ako vaša volja nije stala na Kristovu stranu, ako ne surađuje s Božjim Duhom. Nemojte misliti da to ne možete, već recite: “Mogu i hoću!” A Bog je odredio svoga Svetoga Duha da vam pomogne u svakom odlučnom naporu. (Christian Temperance and Bible Hygiene 147,148)

Ova poslanica Rimljanima,to jest prva rečenica,citiram: "Ništa vas ne može udaljiti od Boga osim vaše buntovne volje." zaslužuje mali komentar.Našoj volji dana je velika sloboda koja je ipak ograničena,to znači da u našoj strahovito velikoj slobodi ipak imamo granice i kad ih prijeđemo osjetimo ih na svojoj koži u obliku kazne koja se manifestira kroz bolest,stradanje,nevolju,sramotu i svaku vrstu druge nevolje ako smo prepušteni sami sebi bez Boga jer tada najćešće i prelazimo granicu velike slobode.Naša buntovna volja,dovodi nas u neugodne situacije zbog kojih se moramo sramiti pred drugima ili nas baca na dno života,sa još većim nevoljama od sramote kao na primjer siromaštvo zbog pohlepe ili tjelesno stradanje zbog materijalnih dobara.Ako bi doista htio nabrojiti sve ljudske nevolje zbog neposlušnosti naše buntovne volje,vjerujem da bih trebao jako mnogo ovakvih blogova pisati.
Najveće nevolje buntovne ljudske volje,dolaze zbog pohlepe ili materijalnih vrijednosti.To je zbog toga jer čovjek misli ako posjeduje veliku svotu novca na švicarskoj banci ili jahtu ili dvije vile,da će mu život biti zagarantiran materijalnim "dobrima".Kojeg li apsurda! Bio neko siromah ili bogat,umrijeti mora jer je naslijedio grijeh od prvih ljudi i to je nepobitna činjenica,a što je najveća ironija onome koji je trčeći za bogatstvom cijeloga života stekao mnogo,njegovu zaradu obično troše oni koji su je najmanje zaslužili.Suprotno pak ako se pokorimo Bogu i Njegovoj Svetoj volji i ako mu služimo,tada naša buntovnička volja nestaje a na njezino mjesto nastanjuje se Duh Sveti koji prati volju Kristovu,a to onda radimo i mi.Kada pobjedimo našu buntovnu volju.

Primjer: Dolje je slika jednog slikara.
Naslikao je tu sliku svojom slobodnom voljom.Buntovna volja bila bi kad bi za tu sliku tvrdio da ih je naslikao neki drugi daleko poznatiji slikar nego on i kad bi tu sliku pokušao prodati po puno većoj cijeni nego li slika vrijedi.

2. Korinćanima 3,17  Jer, Gospodin je Duh, i ondje gdje je Duh Gospodinov, ondje je sloboda.

nedjelja, 9. studenoga 2014.

Uloga žene u crkvi-Kako prepoznati vjernu ženu?

                                                                      TEMA: Kako prepoznati vjernu ženu?
   
Nakon što progonjenu crkvu učvršćuje, jača i utvrđuje na način da vjernima diže pogled prema gore, prema vječnosti, prema Vječnome, apostol Petar u nastavku 1.Petrove poslanice, vjerne usavršuje i to na način da piše im o odgovoru i reakciji spašenih na to i takvo spasenje. Za-to jer su spašeni nanovorođeni vjernici imaju: 

  1. ŽIVU-VJEČNU NADU                                                            1.Pet 1:13,21
  2. SVETOST – posvećeni život – vječnu etiku                           1.Pet 1:14-16
  3. STRAH GOSPODNJI                                                              1.Pet 1:17   
  4. SVJESNOST NEPROCIJENIVOSTI CIJENE OTKUPLJENJA  1.Pet 1:18-20  
  5. BRATSKU LJUBAVI                                                                1.Pet 1:22-25  
  6. DUHOVNU GLAD                                                                     1.Pet 2:1-3
  7. DUHOVNI RAST,  uživaju  nevjerojatnu                                1.Pet 2:4-8
  8. SVEĆENIČKU PRIVILEGIJU te                                              1.Pet 2:9-10
  9. NADVLADAVAJU KRITIKU i KLEVETU NEVJERNIH    1.Pet 2:11-12
  10. POKORAVANJU VLASTIMA                                                  1.Pet 2:13-17
  11. POKORAVANJU GOSPODARIMA                                         1.Pet 2:18-20



 U današnjem tekstu Petar se nadovezuje na temu POKORAVANJA te u 3. poglavlju u prvih 6 stihova piše da je vjerna žena prepoznatljiva između ostalog i po POKORAVANJU svojem mužu. Pročitajmo današnji tekst.

'Kako prepoznati vjernu ženu?'
'Kako prepoznati Abrahamovu kćer?'

Prvi znak raspoznavanja vjerne žene je: 

a) POKORNOST MUŽU    3:1-2 PROČITAJ !

Pokornost i pokoravanje su strani i neprirodni zemaljskom čovjeku. Tekstovi koje prelazimo nekoliko posljednjih nedjelja nisu najugodniji. Pokornost je pojam koji pomalo iritira posmoderno uho.
Novi zavjet neobraćenu osobu uspoređuje s jarcem. Po svojoj naravi, po svojoj prirodi jarac je nepokoran. Obraćenu osobu Novi zavjet uspoređuje s ovcom u kojoj čuči jedan skriveni jarac,  dok našeg Gospodina Isusa Krista Novi zavjet uspoređuje s janjetom. 'Gle janjeta!'

Nepokornost je središnji dio i najveći pokazatelj grešne pale naravi.
Otvorimo jutros na trenutak Postanak 3. poglavlje koje će nam pomoći u razumijevanju 1. Petrove 3. poglavlje.


Nakon što su bili neposlušni i nepokorni Božjoj Riječi, te su prevareni od zmije jeli od zabranjenog voća, Adam i eva čuli su ne samo Gospodinove korake, čuli i Njegove riječi. Nakon pada Bog je rekao ženi, Pos 3:16'A ženi reče: Trudnoći tvojoj muke ću umnožiti, u mukama djecu ćeš rađati. Žudnja će te mužu tjerati a on će gospodariti nad tobom.'

Ovo je trenutak kada je rođen feminizam. Mnogo godina prije feminizma; radikalnog feminizma, socijalističkog feminizma, liberalnog feminizma, eko feminizma i transfeminizma Adam se je morao suočiti i suočavati sa svojevrsnim feminizmom. Od ovog trenutka, od čovjekovog pada postoji ta napetost, taj svojevrstan što otvoreni, što specijalni rat u kojem 'pratilja konstantno želi postati vodilja.'

1987. godine u Danversu na Saboru o biblijskoj ulozi muškarca i žene, donesena je izjava o biblijskoj ulozi muškarca i žene u 10 točaka. Ja sam za nas izdvojio dvije, 3. i 4.:  

3. Adamov autoritet u braku uspostavljen je od Boga prije pada, i nije rezultat pada (Pos 2:16-

4. Pad je uveo destrukciju u odnos između muškarca i žene (Pos 3:1-7, 12,16).
    U domu, očev ponizni autoritet pun ljubavi ima tendenciju biti zamijenjen dominacijom i 
    pasivnošću; ženino inteligentno i dragovoljno pokoravanje  ima tendenciju biti zamijenjeno
    pobunom i nepokornošću.
                                                    Duncan, 2006., Women's ministry in the local church, 26.)

Zašto ima toliko destrukcije u odnosu između muža i žene? Zašto ima toliko vike i galame iza zatvorenih vrata kod nevjernih ljudi? Zašto ima toliko razdvojenih i rastavljenih brakova u svijetu? Zašto ima sve više i više nesretnih djetinjstva i buntovne djece?
Zato jer ni muškarci ni žene ne razumiju ili ne žele razumjeti i prihvatiti svoju narav i svoju ulogu.

Kada je Bog stvarao čovjeka prvo je stvorio Adama i rekao:

'Nije dobro da čovjek bude sam, napravit ću mu pomoć kao što je on.Pos 2:18

U ovoj jednoj rečenici sadržana je nepromjenjiva istina; muškarac i žena jednaki su po svojoj naravi, po svojoj biti, 'kao što je on', a različiti po dodijeljenoj ulozi, 'napravit ću mu pomoć'.

Da bi brak bio stabilan i blagoslovljen, muž mora prihvatiti svoju ulogu, svoju zadaću.
Muž mora biti: PONIZNI AUTORITET. Nakon pada Bog je pozvao Adama na odgovornost jer je Adamu i povjerio vrt. Jednog dana Bog će nas muževe pitati za stanje u obitelji.
'Adame gdje si? Kako je supruga? Kako su djeca? Kako je obitelj?'
Muž mora biti PONIZNI AUTORITET pun požrtvovne ljubavi prema ženi.

'Muževi ljubite svoje žene kao što je Krist ljubio Crkvu i sam sebe predao za nju'

Da bi brak bio blagoslovljen muž mora biti PONIZNI AUTORITET pun požrtvovne ljubavi, a žena mora prihvatiti svoju ulogu – POMOĆNICA.

'Jednako vi žene budite pokorne svojim muževima, da i oni koji možda ne vjeruju Riječi budu pridobiveni bez Riječi ponašanjem vas žena'.

Prije nego krenemo na drugi znak raspoznavanja vjerne žene, biti ću slobodan dat jedan iskreni i praktičan savjet svim djevojkama. Ako si feminiskinja u srcu, ako ne želiš prihvatiti svoju ulogu, ulogu da budeš pomoćnica, ja te iskreno molim da nikada ne nađeš muškarca i da nikada ne stupiš u 'bračne vode'.
Život je težak! Nemojte ga još više otežavati sebi, budućem mužu, djeci i društvu. Ako niste spremni prihvatiti svoju ulogu, zadaću koju vam je Stvoritelj namijenio ostanite živjeti u svojoj sebičnosti.

Da bi brak bio stabilan i blagoslovljen potrebno je prihvatiti upute o braku od brakotvorca koji jasno kaže:
Muž = PONIZNI AUTORITET pun POŽRTVOVNE LJUBAVI
ŽENA = POKORNA POMOĆNICA

Kako prepoznati vjernu ženu? Vjerna žena prepoznatljiva je po: 

a)      POKORNOSTI SVOME MUŽU i po
b)     OBLAĆENJU       1.Pet 3:4-5 PROČITAJ !

Postoji narodna izreka koja kaže 'da odijelo ne čini čovjeka' i u njoj ima istine.
Također postoji i proširena verzija spomenute izreke koja glasi; 'odijelo ne čini čovjeka ali čini ženu'.
Jutros na osnovu pročitanog možemo još malo proširit spomenutu izreku i reći da:
            'odijelo ne čini čovjeka ali čini vjernu ženu.'

Ja ne vjerujem da, cjelovito gledano, Bog zabranjuje svaku vrstu nakita, bisera i zlata.
Ne vjerujem da je Bog protiv toga da vjerna žena bude lijepo uređena i dotjerana, da nosi lijepu haljinu. U Pjesmi o 'Vrsnoj ženi' čitamo:
            'sama sebi šije pokrivače odijeva se lanom i purporom' (Izr 31:22).

U Pjesmi nad pjesmama Salomon je zapisao:
'Lijepi su obrazi tvoji među naušnicama, vrat tvoj pod ogrlicama. Učinit ćemo za tebe zlatne naušnice s privjescima srebrenim.'  (Pje 1:10-11)

Cjelovito gledano možemo reći da Bog ne zabranjuje  svaku vrstu nakita, bisera, haljina i uljepšavanja, ali vjerna žena se mora razlikovati od nevjerne žene po odjeći. Uljepšavanje za svoga muža da ali u kontekstu 'čistoće, vladanja punog poštovanja, skrivenosti, krotkosti i mirnoće.'

Prije nekoliko srijede završili smo serijal na temu: 'Intimna čistoća u perverznom svijetu', kojeg smo zaključili s odgovorom na slijedeća pitanja:
Kako prepoznati opasnu i zlu ženu?
Kako prepoznati bludnicu koja nas može 'raniti, oboriti i odvesti sve do odaja smrti?'

Iz knjige Izreka 5,6 i 7 odgovorili smo da je opasnu ženu moguće prepoznati po tome da je:
ZAVODLJIVA, LASKAVA, RAZUZDANA i BESRAMA i BLUDNO ODIJEVENA.
Izreke 7:10:
 '…i gle, susretne ga žena bludno odjevena i s prijevarom u  srcu…'

Što nas uči ovdje mudrosna literatura? Zašto se žena bludno-izazovno odijeva? Odjeća otkriva što je srcu! Odjeća jasno i vidljivo otkriva što ona želi! 

 Vjerna žena i nevjerna žena moraju se razlikovati po odjeći, vjerna žena i bludnica moraju se razlikovati po vanjštini jer ona odražava nutrinu.
U Izajino vrijeme koje je bilo vrijeme nemorala, ne malim djelom za nemoral Bog je držao odgovornim upravo žene i njihovo odijevanje. 

Iza 3:16-24 PROČITAJ !
Kako prepoznati Vjernu ženu, Abrahamovu kćer? Kako prepoznati ženu koja je izabrana, pozvana, nanovorođena, čuvana i pripremana za vječnu baštinu?
Vjerna žena prepoznatljiva je po: 

a)      POKORNOSTI SVOME MUŽU i po
b)     OBLAĆENJU
c)      UNUTARNJOJ LJEPOTI      1.Pet 3:1-4 PROČITAJ !

Prije smo spomenuli zaključke Sabora iz 1987 o ulozi muškarca i žene te rekli slijedeće:
'U domu, očev ponizni autoritet pun ljubavi ima tendenciju biti zamijenjen dominacijom i  pasivnošću.'

Poražavajuće je vidjeti kada muškaraca umjesto da prihvati svoju ulogu PONIZNOG AUTORITETA s POŽRTVOVNOM LJUBAVI u domu nad svojima nametne svoju dominaciju ponekad do mjere tiranije i maltretiranja.
Poražavajuće je vidjeti kada muž ne smatra svoju ženu sebi jednakom po svojoj naravi i biti, već je smatra svojom služavkom.
Poražavajuće je vidjeti kada muž svoj ženu PONIŽAVA.
Petar piše muževima, kako ćemo vidjeti sljedeće nedjelje; 'Iskazujte poštovanje svojim ženama.'

Muškarcu nije dodijeljena uloga dominacije, već uloga PONIZNOG AUTORITETA s POŽRTVOVNOM LJUBAVI. Koliko je onda neprirodno vidjeti ženu koja dominira i ima glavnu riječ u svemu? Koliko je neprirodno onda vidjeti ženu koja kako se to u žargonu kaže: 'nosi hlače'?
Ako nešto stvarno je neprirodno onda je to slučaj kada žena dominira nad muškarcem, kada pratilja postaje vodilja.

U današnjem tekstu iz kojeg odgovaramo na pitanje: 'Kako prepoznati vjernu ženu?',  ne nalazimo ništa što bi upućivalo na prepoznavanje Abrahamove kćeri po njezinom govoru.
Petar u današnjem tekstu piše o svojevrsnoj evangelizaciji bez riječi.

'Jednako, vi žene budite pokorne svojim muževima, da i oni koji možda ne vjeruju Riječi budu pridobiveni bez riječi ponašanjem vas žena kad budu promatrali vaše čisto i puno poštovanja vladanje!

'skrivenost, krotak i miran duh'.  Mudri Salomon upozorava:

'Bolje je živjeti u pustinji nego sa ženom svadljivom i gnjevljivom.' (Izr 21:19)
'Bolje je živjeti pod rubom krova nego u zajedničkoj kući sa ženom svadljivom.' (Izr 21:9)

ZAKLJUČAK:
Peti i šesti stih kojima ćemo zaključiti je JAKO VAŽAN TEKST za DANAS.

 1.Pet 3:5-6 PROČITAJ ! 

Božjom providnošću dopalo nas je da živimo u vremenu kulminacije feminizma koji je rođen u trenutku pada. Mnogo godina prije radikalnog feminizma, socijalističkog feminizma, liberalnog feminizma, eko feminizma i transfeminizma Adam se je morao suočiti i suočavati sa svojevrsnim pra-feminizmom.
Od čovjekovog pada postoji stalna napetost i taj svojevrstan što otvoreni, što specijalni rat u kojem 'pratilja konstantno želi postati vodilja.'
To nema toliko veze s kulturološkim kontekstom koliko s palom naravi žene. Nepokornost žene ne dolazi iz određene kulture već dolazi iz grešnog, palog, buntovnog, neoživljenog, nevjernog srca.

Feministička teologija pokušava marginalizirati  današnji tekst, na način da naglašava potrebu kulturološke reintrepretacije ovog teksta, odnosno, feminističko-liberalna teologija naglašava da današnji tekst treba isključivo promatrati, razumjeti i primijeniti u ondašnjem kulturološkom kontekstu.
Ja ne želim nikoga naljutiti ali treba reći da taj argument ne drži vodu.  Odnosno treba reći da je ovaj tekst obvezujući za nas danas.

Svakako da svaki tekst treba sagledati u kulturološkom kontekstu, ali prije toga svaki tekst treba sagledati u tekstualnom kontekstu, onom bližem i onom daljnjem.
Petar u tekstu vjernim ženama svoga vremena navodi primjer Sare, Abrahamove žene koja je svoga muža zvala gospodarem, a koja je živjela 2090 godina prije Petra i njegovih prvotnih slušateljica/čitateljica.
Da li ovaj tekst vrijedi i 2011. godine – APSOLUTNO.
Apostol Pavao piše isto mladom pastoru Timoteju koji se borio sa crkvenim feminizmom:

'Ne dopuštam ženi da poučava niti da vrši vlast nad mužem; što više neka ostane u skrovitosti'. 

U 1.Timoteju 2. poglavlju od 9. do 15.stiha, u tekstu kojim Pavao zaustavlja feministički prodor u Efešku crkvu, Pavao ide dalje od 2025. godine, Pavao ide dalje od Sare, on ide sve do Eve i pada gdje je rođen feminizam.

Kako prepoznati vjernu ženu? 

a)      po UNTARNOJ LJEPOTI
b)      po ODIJEVANJU
c)      po POKORNOSTI

Vjerna žena dragovoljno i inteligentno, to je jednostavno nakon obraćenja dio nje, dio njezine obnovljene naravi, preuzima svoju ulogu.

APPL: neki prodavači u nekim trgovačkim centrima preuzeli su ideju iz Američkih trgovina. Trgovci nose veliki natpis na majci: 'Kako vam mogu pomoći?'

Vjerna je žena svjesna da biti pomoć u službi Evanđelja nije ponižavajuće, nije kažnjavajuće, već je to nevjerojatno velika privilegija.
            'Kako vam mogu pomoći?'    

subota, 8. studenoga 2014.

U Kristu je pobjeda

“A hvala Bogu koji nam dade pobjedu po našem Gospodinu Isusu Kristu!” (1. Korinćanima 15,57)
Krist je od svoga Oca dobio vlast da dijeli ljudima svoju božansku milost i snagu, omogućujući im tako da pobijede u Njegovo ime. ...
Svi smo mi izloženi kušnjama koje je Krist pobijedio, ali nam je svima na raspolaganje stavljena snaga u ime svemogućeg velikog Pobjednika. I svatko mora pobijediti za sebe osobno. (Review and Herald, 8. rujna 1874.)
On zna svaku nevolju i svaku tugu djetinjstva i mladosti. On je nekada bio našeg uzrasta. Kušnje i napasti koje napadaju nas, i Njega su napadale. Žalosti koje dolaze k nama, i k Njemu su dolazile. Ali kušnje Njega nikada nisu svladale! U Njegovom životu nije bilo ničega nečistog i neplemenitog. On je naš Pomoćnik, naš Otkupitelj. (The Youth’s Instructor, 22. kolovoza 1901.)
Njegovo srce u kojem prebiva božanska ljubav i sućut najviše privlači ona duša koja je najbeznadnije zapletena u zamke neprijatelja. Svojom vlastitom krvlju On je potpisao dokument za oslobođenje ljudskog roda.
Isus ne želi da oni koji su otkupljeni takvom cijenom postanu metom neprijateljskih kušnji. On ne želi da nas neprijatelj svlada i da tako propadnemo. Onaj koji je obuzdao lavove u jami i koji je sa svojim odanim svjedocima hodio posred razjarena ognja, isto je tako spreman pomoći i nama da obuzdamo svako zlo u sebi. On danas stoji pred oltarom milosti prinoseći Bogu molitve onih koji traže Njegovu pomoć. On ne odbija nijednu skrušenu dušu. ... Duše koje Mu se obraćaju radi zaštite Isus podiže iznad optužbi i razdora ljudskih jezika. Nijedan čovjek ni zli anđeo ne mogu nanijeti zlo ovim dušama. Isus čini da oni postanu jedno s Njegovom ljudskom naravi. (Put u bolji život, str. 45,46)

Štovanje kipova/idola

Idolopoklonstvo (štovanje kipova) Idolopoklonstvo je jedan od najopasnijih grijeha. Sveto Pismo na mnogo mjesta kaže da će konačna sudbi...