Autoritet vjere kod Rimokatoličke crkve je crkva sama,to jest takozvano crkveno učiteljstvo ili živući magisterij koji uključuje sveto pismo ili bibliju i dodaje crkvenu predaju odnosno tradiciju.Dok je u evanđeoskim protestanskim crkvama autoritet vjere i prakse samo pismo,ili kako su tu reformatori naglašavali:"Sola Scriptura".
Poslušajmo prvo što biblija ili sveto pismo sama govori o Mariji,majci Gospodina Isusa Krista.Biblija ne govori mnogo o Mariji i u čitavom Novom Zavjetu,ona se spominje samo devetnaest puta.U čitavome Novome Zavjetu,zapisano je tek nekoliko kratkih rečenica koje je Marija izgovorila.Zapisane su u Luki drugom pogvlavlju u takozvanom hvalospjevu Marijinom,u kojemu ona slavi svoga Gospodina i svoga Spasitelja.Čitam evanđelje po Luki drugo poglavlje od 46 do 49:
"Slavi duša moja Gospodina,duh moj kliče od radosti u Bogu spasitelju mome,jer milostivo pogleda na neznatnu službenicu svoju,gle odsad će je blađenom zvati svi naraštaji,jer mi velike stvari učini silni čije je ime Sveto"
Marija o kojoj govori Novi Zavjet primjer je i žene i majke,koju će doista svi naraštaji blaženom zvati.Kada se prouči njezin u bibliji šturo opisan život,dolazi se do zaključka kako je Marija bila vrsna žena i jedinstven primjer žene po Božjem srcu.
Kada je Bog odlučio postati čovjekom,kada je Bog odlučio postati jedan od nas,Kad je Bog odlučio doći u naš svijet kako bi pokazao put i izlaz,On odabire mladu djevojku,Hebrejku Mariju da postane službenicom Božjom.
Sama činjenica da se Marija u Novom Zavjetu spominje samo devetnaest puta,i činjenica da Duh Sveti zapisuje njezinih nekoliko kratkih rečenica,govore nam i opisuju Mariju kao vrsnu ženu,kao ženu koja je primjer skrovitosti i poniznosti.Marija je ostala u skrovitosti,posljednji puta u Novome Zavjetu,spominje se u Djelima Apostolskim,gdje je spomenuta zajedno sa Apostolima i polubraćom Gospodina Isusa Krista.Nakon Djela 1-14 nastaje potpuna biblijska tišina što se tiče Marije. Nakon toga ona se ne spominje ni u jednoj poslanici,bez obzira od kojeg Apostola.Marija o kojoj govori Novi Zavjet doista je ostala u skrovitosti.
Odakle onda dolazi toliko snažan kult štovanja Marije?U Hrvatskoj je svaka deseta župa posvećena"blaženoj djevici mariji"Milijuni hodočasnika posjećuju Mariju Bistricu,Sinj,Trsat,Aljmaz,Remetek,Krasno,Pečno,Međugorje,kako bi se poklonili i pomolili majci božjoj bistričkoj,sinjskoj,međugorskoj itd.U narodu Marija je poznata kao kraljica Hrvata,majka božja,majka crkve,majka milosti,neba i zemlje.Na osnovu Svetoga pisma,diosta je nemoguće doći do spomenuti naslova i imena.Rene Laurentin jedan od najpoznatijih rimokatoličkih marijologa,sam je o tome u knjizi:"Pogledajte prije nego li potpišete" zapisao ovako;"Ovi naslovi su dvosmisleni,razlog za zbunjenost vjernika i za sablazan protestantima.Mnogi su se teolozi snažno oprli naslovu suotkupiteljice,za Mariju jer se čini da je stavljena u istu razinu sa Kristom.
Ovaj nedostatak ravnoteže i pretjerivanja sa punim pravom šokira protestante.Štovanje Marije ne dolazi iz biblije,već dolazi iz naroda.Korijeni Marijologije su nisko psihološke a ne biblijsko teološke naravi.Gotovo svi narodi na svim kontinentima štuju majku s djetetom.Kod Kineza ona se naziva Šigma ili sveta majka,kod germana ona je Herta ili majka s djetetom na rukama.Kod Skandinavaca Edisa kod Etrušćana Idisa,kod Indijaca,Indrani.U Grčkoj nailazimo na opće poznatu Afroditu ili Efešku Dijanu,koju je štovala cijela Azija i svekoliki svijet i sa kojom je Apostol Pavao imao mnogo problema u Efezu.U Aziji nalazimo Kibel dok je u Egiptu štovana Izida.Čak i u Izraelu,starozavjetnom božjem narodu,bilježimo štovanje "nebeskoj kraljici",u vrijeme proroka Jeremije,kada je Izrael zaboravio i kada se je udaljio od svoga Boga od Jahve,Kralja nad kraljevima.Iako je štovanje Marije među narodom prisutno u ranoj povijesti crkve,crkva je isto počela službeno absorbirati tek u petom stoljeću.Na petom općem saboru u Konstantinu,553 godine,Marija je nazvana trajnom djevicom.Lateranski sinut je naglasio da je Marija bila djevica,prije,za vrijeme i poslije Isusovog rođenja.Tradicija o trajnom Marijinom djevičanstvu koje se temelji na predaji filozofije i učenju Toma Aflinskog,proturječno je sa evanđeljima koje jasno naučavaju da je Isus imao braću i sestre.Čitam evanđelje po Mateju 13:54 do 56:Nije li ovo sin tesarov? Ne zove li se majka njegova Marija, i braća njegova Jakov, Josip, Šimon i Juda Sestre njegove nijesu li sve kod nas? "
Marija,prema Pismu je začela kao djevica po Duhu Svetome,ali Marija nije ostala djevica.
Sljedeća doktrina u toj stoljetnoj evoluciji Marijologije,koje je dovelo do Marijanizacije kršćanstva,je doktrina o bezgrešnom začeću koje se pojavljuje tek 1854 godine.Papa Pio deveti u spisu Inefabilis Deus potvrđuje da je Marija u trenutku svoga začeća,očuvana od svake ljage istočnoga grijeha,i da nikad nije sagriješila.Na žalost i ova se doktrina proturječno sudara sa Svetim Pismom,koje jasno dijagnosticira da su SVI sagriješili i lišeni su Slave Božje.Ovo SVI uključuje i Mariju,majku našega Gospodina Isusa Krista.Konačno sama Marija u Luki drugom poglavlju,hvali i slavi svoga Spasitelja:
""Slavi duša moja Gospodina,duh moj kliče od radosti u Bogu spasitelju mome,jer milostivo pogleda na neznatnu službenicu svoju,gle odsad će je blađenom zvati svi naraštaji,jer mi velike stvari učini silni čije je ime Sveto"
Nakon što je u petom stoljeću nazvana "vazda djevica" i nakon što je 1854 godine nazvana bezgrešnom djevicom,u 20 stoljeću,drugi vatikanski sabor proglašava je SUOTKUPITELJICOM I SUPOSREDNICOM.Ne tako daleke 1950 godine,Papa Pio 12 u Dobni izjavljuje da je Marija nakon svoga života na zemlji,bila tijelom i dušom uznesena u nebesku slavu,kada POSTAJE KRALJICOM NEBA I ZEMLJE.
Što reći za zaključak u vremenu ekumenskog dijaloga? Ne želeći povrijediti nikoga ipak treba istine radi jasno reći.Da Sveto pismo biblija između vječne riječi,utjelovljene riječi i pisane riječi stavlja znak jednakosti.Udaljavanjem od pisane riječi,udaljavamo se od utjelovljene riječi,udaljavamo se od vječne riječi.Pismo je jasno,postoji samo jedan Bog,samo jedan savršeni posrednik,samo jedan bezgrešni otkupitelj i samo jedan Kralj kraljeva.Pavao je to u prvoj poslanici Timoteju zapisao ovako:"Bog hoće da se svi ljudi spase i da dođu do potpune spoznaje istine jer jedan je Bog i jedan je posrednik između Boga i ljudi,čovjek Krist Isus koji dade samog sebe kao otkup mjesto sviju.Blaženi i jedini vrhovnik,Kralj kraljeva i Gospodar gospodara koji je jedini besmrtan.Njemu čast i vječna vlast.