Pitanje: "Tko je stijena u Mateju 16:18?" Odgovor: Rasprava traje oko toga,
da li je Petar stijena na kojoj će Krist sagraditi svoju crkvu ili je Petrovo
Odgovorio mu je Šimun Petar: »Ti si Krist — Sin živoga Boga!« '
Iskreno, ne možemo biti 100% sigurni koji je pogled ispravan, ako proučavamo površno
ili vadimo stihove iz konteksta. Gramatička konstrukcija omogućuje bilo koji prikaz.
Prvo gledište je da je Isus izjavljivao da će Petar biti"stijena"na kojoj će graditi svoju crkvu.
Čini se da je Isus izjavljivao da će Petar biti"stijena"na kojoj će graditi svoju crkvu. Čini se da
Isus koristi igru riječima.
Ti si Petar (petros) ina ovoj stijeni (petra) ću sagraditi svoju crkvu." Budući da ime Petra
znači stijena,a Isus će na kamenu sagraditi svoju crkvu - čini se da je Krist povezao ovo
dvoje zajedno.Bog je Petra uvelike upotrijebio u temelju crkve. Petar je prvi navijestio
Evanđelje na dan Pedesetnice ( Djela 2:14,47). Petar je također prvi uzeo Evanđelje
poganima( Djela 10,1-48 ). U određenom smislu, Petar je bio kamen temeljac crkve.
Druga popularna interpretacija stijene je da Isus nije mislio na Petra, nego na Petrovo
ispovijedanje vjere u stihu 16:"Ti si Krist,sin Boga živoga."Isus nikada nije izričito
podučavao Petra i ostale učenike punini njegovog identiteta i prepoznao je da je Bog
suvereno otvorio Petrove oči i otkrio mu tko je zapravo On,Isus. Njegovo priznanje
od Krista ka Mesiji, izlijevalo se iz njega od srca izjavom Petrove osobne vjere u Isusa.
Upravo je ta osobna vjera u Krista znak istinskog kršćanina. Oni koji su vjeru stavili u
Krista,kao i Petar, jesu crkva.Petar to izražava u1. Petru 2: 4 kad se obratio vjernicima
koji su bili razasuti po drevnom svijetu:"Dolazeći k njemu kao živom kamenu,kojeg ljudi
doista odbacuju, ali koji je od Boga izabran i dragocjen, vi, kao živo kamenje, gradite
Isusa Krista. "
U ovom trenutku Isus izjavljuje da je Bog ovu istinu objavio Petru. Riječ "Petra", Petros,
znači mali kamen ( Ivan 1,42 ). Isus je ovdje koristio igranje riječi s petrom("na ovoj stijeni")
što znači balvan temelja, kao u Mateju 7:24 , 25kad je opisao stijenu na kojoj mudrac gradi
svoju kuću. I sam Petar koristi istu sliku u svojoj prvoj poslanici: crkva je sagrađena od
mnogobrojnih malih petrosa „živog kamenja“ ( 1. Petr. 2: 5 ) koji poput Petra priznaju da je
Isus Krist, Sin živoga Boga i ta ispovijed vjere je temelj crkve.
Pored toga, Novi zavjet jasno pokazuje da je Krist temelj crkve. ( Djela 4:11 , 12 )
1. Korinćanima 3:11 ), ( Efežanima 5:23 ). Pogrešno je mišljenje da ovdje On dodijeljuje
bilo koju od tih uloga Petru. Postoji osjećaj u kojem su apostoli imali temeljnu ulogu u
izgradnji crkve (Efežanima 2,20 ), ali uloga primaoca, rezervirana je samo za Krista, a ne
dodijeljuje se Petru. Dakle, Isusove se riječi ovdje najbolje interpretiraju kao jednostavna
igra riječi tako što je iz usta onoga koji je nazvan malim kamenom potekla istina nalik na
gromadu. A sam Krist se naziva "glavni kamen temeljac" ( 1. Petr. 2: 6 , 7 ). Glavni kamen
temeljac svake zgrade bio je onaj na kojem je zid bio usidren. Ako je Krist sebe proglasio
kamenom temeljcem, kako bi Petar mogao biti stijena na kojoj je crkva sagrađena???
Vjerojatnije je da su vjernici, od kojih je i Petar jedan, kamenje koje čini crkvu, usidreno na
ugaonom kamenu, "a onaj koji vjeruje u Njega ni na koji način se neće postidjeti"
( 1. Petr. 2: 6 ).
Rimokatolička crkva koristi argument da je Petar stijena na koju se Isus pozivao kao dokaz
da je to jedina istinska crkva. Kao što smo vidjeli, Petrovo kamenje nije jedina valjana
interpretacija ovog stiha. Iako je Petar stijena u Mateju 16:18 , to nema smisla davati
Rimokatoličkoj crkvi bilo kakvu vlast. Sveto pismo nigdje ne bilježi da je Petar bio u Rimu.
Sveto pismo nigdje ne opisuje Petra kao vrhovnog nad ostalim apostolima. Novi zavjet ne
opisuje Petra kao "sve autoritativnog vođu" ranokršćanske crkve. Petar nije bio prvi papa,
a Petar nije pokrenuo Rimokatoličku crkvu niti porijeklo katoličke crkve u učenju Petra ili
bilo kojeg drugog apostola. Milost Božja sa vama.

Nema komentara:
Objavi komentar