petak, 29. svibnja 2020.

Tko je stijena u Mateju 16:18?


Pitanje: "Tko je stijena u Mateju 16:18?" Odgovor: Rasprava traje oko toga,
da li je Petar stijena na kojoj  će  Krist   sagraditi  svoju crkvu  ili je  Petrovo 
priznanje da je Isus „Krist, Sin živoga Boga“ Matej 16:16). 

Odgovorio mu je Šimun Petar: »Ti si Krist — Sin živoga Boga!« '  

Iskreno, ne možemo biti 100% sigurni koji je pogled ispravanako proučavamo površno
ili vadimo stihove iz kontekstaGramatička  konstrukcija  omogućuje bilo koji  prikaz
Prvo gledište je da je Isus izjavljivao da će Petar biti"stijena"na kojoj će  graditi  svoju crkvu.
Čini se da  je Isus  izjavljivao da će Petar biti"stijena"na kojoj će  graditi  svoju crkvuČini se da  
Isus koristi igru riječima. 






Ti si Petar (petros) ina ovoj stijeni (petraću sagraditi svoju crkvu." Budući da ime Petra 
znači stijena,a Isus će na kamenu sagraditi svoju crkvu - čini se da je Krist povezao ovo
dvoje  zajedno.Bog  je  Petra  uvelike  upotrijebio u temelju crkve. Petar je prvi navijestio 
Evanđelje na dan Pedesetnice Djela 2:14,47). Petar je također prvi uzeo       Evanđelje 
poganimaDjela 10,1-48 )određenom smislu, Petar je bio kamen temeljac crkve. 

Druga popularna interpretacija stijene je da Isus nije mislio na Petra, nego na Petrovo
ispovijedanje  vjere u stihu 16:"Ti si Krist,sin Boga živoga."Isus nikada   nije      izričito 
podučavao Petra i ostale učenike  punini njegovog identiteta prepoznao je da je Bog
suvereno otvorio Petrove oči otkrio mu tko je zapravo  On,Isus.     Njegovo priznanje
od Krista ka Mesijiizlijevalo se iz njega od srca izjavom Petrove osobne vjere u Isusa.
Upravo je ta osobna vjera u Krista znak istinskog kršćanina. Oni koji su vjeru   stavili u 
Krista,kao i Petar, jesu crkva.Petar to izražava u1. Petru 2: 4 kad se obratio vjernicima 
koji su bili razasuti po drevnom svijetu:"Dolazeći k njemu kao živom kamenu,kojeg ljudi 
doista odbacujuali koji je od Boga izabran i dragocjen, vi, kao živo  kamenje,    gradite 
duhovnu  kuću , sveto  svećeništvoprinosite  duhovne  žrtve   prihvatljive    Bogu  kroz
Isusa Krista. " 

ovom trenutku Isus izjavljuje da je Bog ovu istinu objavio Petru. Riječ "Petra", Petros,
znači mali kamen  Ivan 1,42 )Isus je ovdje koristio igranje riječi s petrom("na ovoj stijeni")
što znači balvan temeljakao u Mateju 7:24 , 25kad je opisao stijenu na kojoj mudrac gradi
svoju kuću. I sam Petar  koristi  istu  sliku u  svojoj prvoj  poslanici:  crkva je sagrađena od 
mnogobrojnih malih petrosa „živog kamenja“ 1. Petr. 2: 5 )  koji poput Petra priznaju da je
Isus Krist, Sin živoga Boga i ta ispovijed vjere je temelj crkve. 

Pored  toga,  Novi  zavjet  jasno  pokazuje  da  je  Krist  temelj  crkve.    ( Djela 4:11 , 12  )
1. Korinćanima 3:11 ), Efežanima 5:23 ). Pogrešno je  mišljenje da  ovdje On  dodijeljuje
bilo koju od tih uloga Petru. Postoji  osjećaj  u  kojem  su  apostoli  imali  temeljnu ulogu u 
izgradnji crkve (Efežanima 2,20 )ali uloga primaoca, rezervirana je samo za Krista, a ne
dodijeljuje se Petru. DakleIsusove se riječi ovdje najbolje interpretiraju  kao jednostavna 
igra riječi tako što je iz usta onoga koji je nazvan malim kamenom potekla istina nalik   na  
gromadu. A sam Krist se naziva "glavni kamen temeljac1. Petr. 2: 6 , 7 )Glavni kamen 
temeljac svake zgrade bio je onaj na kojem je zid bio usidrenAko je Krist  sebe proglasio
kamenom temeljcemkako bi Petar mogao biti stijena na kojoj je   crkva      sagrađena??? 
Vjerojatnije je da su vjerniciod kojih je i Petar jedankamenje koje čini crkvuusidreno na 
ugaonom kamenu, "a onaj koji vjeruje u Njega ni na koji  način se neće postidjeti
1. Petr. 2: 6 ). 
Rimokatolička crkva koristi argument da je Petar stijena na koju se Isus pozivao kao dokaz 
da  je  to  jedina  istinska  crkvaKao  što  smo  vidjeliPetrovo kamenje nije jedina valjana
interpretacija  ovog  stihaIako  je  Petar  stijena  u Mateju 16:18 ,  to  nema  smisla davati 
Rimokatoličkoj crkvi bilo kakvu  vlastSveto  pismo nigdje ne bilježi da je Petar bio u Rimu.
Sveto pismo nigdje ne opisuje Petra kao vrhovnog nad ostalim  apostolima. Novi zavjet ne
opisuje Petra kao "sve autoritativnog vođuranokršćanske crkve. Petar  nije bio  prvi papa,
a Petar nije pokrenuo Rimokatoličku crkvu niti porijeklo katoličke crkve u učenju Petra ili 
bilo  kojeg drugog apostolaMilost Božja sa vama. 












Nema komentara:

Objavi komentar

Štovanje kipova/idola

Idolopoklonstvo (štovanje kipova) Idolopoklonstvo je jedan od najopasnijih grijeha. Sveto Pismo na mnogo mjesta kaže da će konačna sudbi...