Neprolazno bogatstvo je blog koji svjedoči o istinosti Riječi Božje i spasa svakog čovjeka od duhovne nevolje kroz obraćenje i pomiremje sa Bogom. Činjenica da materija nikog ne spašava,je da nijedan preminuli nije ništa materijalno ponio sa sobom.
subota, 10. svibnja 2025.
Tragom spasenja /Izdajnik
ponedjeljak, 28. travnja 2025.
Tragom spasenja/Pogubljena žena i značaj subote
SRIJEDA
POGRBLJENA ŽENA
Luka 13,10-17
Znalo se gdje će Isus biti svake subote, u mjesnoj sinagogi.
Ponekad kršćani imaju pesimističan pogled na ideju dana odmora i smatraju to, ili tlačenjem, ili nevažnim. Paradoksalno, neke ankete pokazuju da je za mnoge subota (današnja nedjelja za većinu kršćana) postala najstresniji dan u tjednu!
Isus ne bi bio jedan od njih. Njegova je duša bila natopljena Psalmom 92 (Pjesma za dan subotnji) i Izaijom 58.13-14 nazovi subotu milinom”). Znao je da je to jedan od Božjih darova stvaranja (Postanak 2,1-3), koji je obnovljen u Izlasku. (Izlazak 20,8-11; Ponovljeni zakon 5.12-15). No dok su farizeji bili neurotični u pogledu toga što se smije. a što ne smije raditi u subotu, stvarajući vlastita pravila i propise, Isus je jednostavno uživao u tome danu kao daru od Boga koji pomaže u reguliranju svih dana u tjednu.
Subota je stvorena radi čovjeka (Marko 2.27). Bio je to dobar princip vremena i učinkovitosti za cijeli tjedan: radi za Boga šest dana i uživaj odmarajući u Božjoj prisutnosti sedmi dan. Uistinu jako pametan. Uživanje u danu subote zahtijevalo je disciplinu u radnim navikama preostalih šest dana!
Bio je to cjelotjedni obrazac za blagoslov. Pomogao je u radu i dao odmor. To je trebao biti užitak, ali farizeji sa to pretvorili u oklop.
S obzirom na to da je Bog blagoslovio subotu (Postanak 2.3), bila je najprirodnija" stvar na svijetu da Isus blagoslivlja i liječi ljude na taj dan. Na kraju krajeva, čuda izlječenja bila su mali predokus slavne obnove koja će se dogoditi na posljednji subotnji dan uskrsnuća. Stoga, ne iznenađuje da je tog jutra u zajednici primijetio ženu u potrebi. Bilo ju je teško ne primijetiti dok je poučavao jer nije mogla uspravno stajati. Oko osamnaest godina bila je teški invalid zbog deformacije kralježnice. Isus ju je pozvao, položio ruke na nju i oslobodio je invaliditeta.
Zamislite prizor kako Isus polaže ruke na ženu najvjerojatnije na njezina savijena leda, zar ne? Skoro da možemo vidjeti kako je njegove ruke izravnavaju. Nakon svih ovih godina tijekom kojih je bila pogrbljena, mogla je uspravno stajati.
Ako ste ikad poznavali nekoga s ozbiljnom deformacijom kralježnice, ovo vam je nevjerojatno dirljiv trenutak. Razmišljam o dragoj, starijoj ženi u našoj zajednici koja je morala okrenuti i podići glavu da može razgovarati sa mnom i koja je redovito primala bolne injekcije u kralježnicu da joj olakšaju bolove. Ne biste li plakali suzama radosnicama da vidite Isusa kako polaže svoje ruke na nekoga takvoga?
Očito ne ako ste predstojnik sinagoge. Pozvao je Isusa da poučava - no Isus, nezadovoljan da samo propovijeda Božju riječ, i nadi. Predstojnik je stao pred zajednicu i održao im lekciju o duhovnim opasnostima liječenja potrebitih u subotu: Ako želite da vas Isus izliječi, vratite se neki drugi dan a tjednul
Isus je bio pun suosjećanja za ovu ženu. No bio je oštar u odgovoru ovom vladaru i njegovim prijateljima. Bili su „li-cemjeri (t. 15). Osudili su ovu ženu jer je bila izliječena u subotu , no nisu oklijevali kad je trebalo odvezati magarca i odvesti ga da pije vodu prije službe u sinagogi.
Grijeh je uvijek nedosljedan i farizeja ima posvuda. Postoji religiozna skupina, kao što je to primjer ovdje. I postoji svjetovna skupina (prvog dana, naši će mediji žaliti nad smrću trudne ženke kita i njezinog nerodenog mladunca zbog zagađenja plastičnim otpadom, dok će se sljedećeg dana snažno zalagati za pravo na pobačaj). Grešnici nikad ne mogu biti dosljedni. No svete se poziva upravo na to. A jedna stvar u kojoj bismo trebali tražiti dosljednost je u „( nazivanju) subote milinom" (Izaija 55,13). Da budemo kao Isus: da je dobro koristimo. To ima lančani učinak. Pomaže vam da i ostatak tjedna dobro iskoristite.
Barem je dvoje na službi tog dana subotu nazvalo milinom. Isus je prvi, a žena s invaliditetom postala je druga.
RAZMISLITE
Da subotu nazivate užitkom, bi li to utjecalo na način na koji živite svoj tjedan za Božju slavu?
DOJMOVI
nedjelja, 27. travnja 2025.
Hoće li papa u raj?
četvrtak, 24. travnja 2025.
Tragom Spasenja/Pohlepan brat, Isusova lekcija o pohlepi za materijalnim bogatstvom
Tada mu netko iz mnoštva reče: ‘Učitelju, reci mome bratu da podijeli sa mnom baštinu” (r.13). Još jedna obiteljska svađa oko novca! Biblija mnogo govori o obiteljskom životu. Postanak, prva knjiga, pedeset poglavlja govori o obiteljskim životima u kojima su nastale nesuglasice. Evanđelja također mnogo govore o obiteljskom životu. Dobivamo mali uvid u Isusovu obitelj (bila je velika izbor riječi u Matej 13,55-56 sugerira da je imao četiri brata i barem tri sestre) i također Petrovu obitelj (Isus je izliječio njegovu punicu). I Isus je pričao priče o obiteljima, kao ona o ocu koji je imao dvojicu sinova, od kojih je jedan bio izgubljen.
Zašto toliko priče o obitelji? Jer, ako krenemo od stvaranja čovjeka na njegovu sliku, muško i žensko, obitelj je Božji sljedeći najbolji dar čovječanstvu. Pokazuje pripadnost biološku, ali i odnose.
Stoga, naravno, obitelj je bila i još uvijek je na meti Sotone. On zna, kao što kaže stara poslovica, da je najgore uvijek pokvarenost najboljeg. Obiteljski je život od samog početka bio cilj napada. I očito i suptilno, Sotona želi uništiti obitelj.
Većina ljudi na zapadu ne vjeruje da đavao postoji i nikad ne razmišlja na ovaj način. No čak i kršćani, koji vjeruju da postoji, lako mogu zaboraviti i ne uočiti njegove prljave šape na svojim životima. Teško nam je uvažiti da je bio i lažac i ubojica od samog početka (Ivan 8,44).
Na temelju ovoga ne bi nas trebalo iznenaditi da glas iz mnoštva predstavlja obitelj na rubu samouništenja, gdje brat ide na brata.
Niti bi nas trebalo iznenaditi da je iz tona glasa ovog čovjeka očito da kaže: Isuse, zašto ne učiniš nešto u vezi toga? Tu je naznaka česte nedosljednosti. Ljudi, koji ne žele ništa s Isusom i ne žele da se miješa u njihov život dok sve ide dobro, promijene mišljenje i žale se jer ne intervenira kad stvari krenu loše. Uvijek je opasno kad počnemo govoriti Isusu što bi trebao učiniti.
Ovaj čovjek ne traži pomoć od Isusa da se bolje nosi sa situacijom ili da bolje reagira. Ne, on se prema Isusu odnosi kao da mu je sluga. Ne shvaća da on sam treba biti oslobođen iz duhovnog ropstva.
Duhovnog ropstva? Kako to znamo? Zbog prispodobe koju Isus nakon toga ispriča mnoštvu. U njoj ukazuje na čovjekov problem.
Gospodin bogataš je imao bogatu žetvu. Planirao je proširiti posao, povećati profitnu maržu i, možda, proširiti ponudu ili uložiti svoju zaradu (skladištit će ne samo „žito” već i „dobra”, 12,18).
Problem koji Isus vidi nije proširenje ni raznolikost. Dublje je od toga. Naglašena je činjenica da Gospodin Bogataš koristi zamjenicu u prvom licu jedanaest puta u tri reče-nice. („Ja” šest puta i “svoje” pet puta)! I njegov je plan bio hedonistički: „počivaj, jedi, pij i uživaj” (r.19). Ne završava svoju rečenicu kako smo to očekivali: „jer sutra ćeš umrijeti”. No to se dogodilo. Super ljepilo, kojim je zalijepio svijet za sebe, otopilo se. Sve je bilo njegovo, a sad više ništa nije. Duhovnog ropstva? Kako to znamo? Zbog prispodobe koju Isus nakon toga ispriča mnoštvu. U njoj ukazuje na čovjekov problem.
Gospodin bogataš je imao bogatu žetvu. Planirao je proširiti posao, povećati profitnu maržu i, možda, proširiti ponudu ili uložiti svoju zaradu (skladištit će ne samo „žito” već i „dobra”, 12,18).
Problem koji Isus vidi nije proširenje ni raznolikost. Dublje je od toga. Naglašena je činjenica da Gospodin Bogataš koristi zamjenicu u prvom licu jedanaest puta u tri reče-nice. („Ja” šest puta i “svoje” pet puta)! I njegov je plan bio hedonistički: „počivaj, jedi, pij i uživaj” (r.19). Ne završava svoju rečenicu kako smo to očekivali: „jer sutra ćeš umrijeti”. No to se dogodilo. Super ljepilo, kojim je zalijepio svijet za sebe, otopilo se. Sve je bilo njegovo, a sad više ništa nije.
Ovo nije samo priča o nesigurnosti života, iako, to je činjenica. Ne, Isus je točno pokazao gdje je čovjekov pravi problem. Samoga sebe učinio je bogom i bio je velikodušan prema tom bogu; no prema pravom Bogu bio je prosjak (r. 21). Bio je štovatelj „pohlepe… to je idolopoklonstvo” (Kološanima 3,5). Super ljepilo na njegovoj imovini bilo je toliko snažno da je bezumno zamislio da je trajno njegova. No to ljepilo sadrži smrtonosni otrov koji ga je ubio, i ostao je bez svega. Isus zna otrijezniti, zar ne? Ali to je zato što nas želi spasiti.
RAZMISLITE
Koliko je snažno ljepilo između vas i svega što posjedujete (i kako znate)? Što ste do sada naučili o Isusu u Lukinom evanđelju, a može vam pomoći otopiti njegovu moć?
Dojmove napišite u komentaru.
NEDJELJA
Pozdravljam tebe, vjerni moj Spase, tebe, kojeg ljubav, vjernost krase, tebe, koji na se uze bol svu: molim da dadeš nam mir u srcu.
Kralj si milosti, suosjećanja, vladar sveg svijeta, bez pandana. Dodi nam Kralju, povedi svoj rod; slavom zasvijetli, obasjaj mu hod.
U tvome biću naše je žiće, u tvojoj snazi naš život sviće; u smrtnom nas času utješi tad čvrsti da budemo snage ti rad’.
O istinska, potpuna nježnosti, u te ni tvrdoće ni grkosti: divna nam tvoja milost treba, draži si nam i od samog neba.
U Tebi naša nada je cijela; Riječ je tvoja naša snažna vjera; nadu nam još i veću udijeli da u borbi svi budemo smjeli.
(Preuzeto iz Strazburškog psaltira, 1545., na engl. prevela Elizabeth L. Smith, 1817. – 1898.)
SINCLAIR B. FERGUSON
Uvrijeđeni farizej
utorak, 22. travnja 2025.
Pogani rituali proslave uskrsa
nedjelja, 20. travnja 2025.
Tragom spasenja/Isus i moć izgnanja: Tko je zapravo pobjednik?
14] Onda je istjerao đavla, a taj je bio nijem. I dogodilo se, kad je đavao izašao, da je nijemi progovorio, i narod se divio. [15] Ali su neki od njih rekli: “On po Beelzebubu, poglavaru đavola, izgoni đavle.” [16] A drugi su, iskušavajući ga, tražili od njega znak s neba. [17] Ali im je on, znajući njihove namisli, rekao: “Svako kraljevstvo razdijeljeno sâmo protiv sebe, opusti; i kuća razdijeljena protiv kuće, pada. [18] Ako je i Sotona sâm protiv sebe razdijeljen, kako li će opstati njegovo kraljevstvo? Jer vi kažete da ja po Beelzebubu izgonim đavle. [19] Ako li ja po Beelzebubu izgonim đavle, po kome ih izgone vaši sinovi? Zbog toga će vam oni biti suci. [20] Ali ako ja prstom Božjim izgonim đavle, bez sumnje je k vama došlo kraljevstvo Božje. [21] Dok jaki, naoružan, čuva svoj dvor, njegova su dobra u miru. [22] Ali kad dođe jači od njega, nadvlada ga, otima mu sve njegovo oružje u koje se pouzdavao i plijen njegov razdijeli. [23] Tko nije sa mnom, protiv mene je; i tko sa mnom ne skuplja, rasipa. [24] Kada nečist duh izađe iz čovjeka, luta po pustim mjestima tražeći spokoj, i kad ga ne nađe kaže: ʻVratit ću se u kuću svoju odakle sam izašao.ʼ [25] I kad dođe, nađe je pometenu i uređenu. [26] Tada ode i uzme sa sobom sedam drugih duhova još opakijih od sebe, te uđu i nastane se ondje. I posljednje stanje onoga čovjeka bude gore nego prvo.”
Moja učiteljica iz osnovne škole ponekad je tražila da tri minute sjedimo u tišini. Činilo nam se da to traje cijelu vječnost, i samo smo imali još veću potrebu govoriti. No, uvijek smo znali da ćemo, kad ovo bolno čekanje završi, moći pričati kao i inače.
Zamislite da vam kažu da više nikad nećete moći pričati. Da još imate malo glasa, postavili biste dva pitanja: „Što nije u redu, doktore? Zar ne postoji lijek?”
Isus je mogao izliječiti one koji nisu mogli govoriti i dati im glas. U evanđeljima je zabilježeno više slučajeva gdje je to učinio (Matej 15,30; Marko 7,37). No u ovom susretu s Isusom Luka, „voljeni liječnik”, govori nam o nijemom čovjeku čija je nemogućnost govora bila uzrokovana zlom prisutnošću demona.
Luka nije bio naivan. On ne pripisuje sve fizičke bolesti ili invaliditet direktnom utjecaju Sotone ili opsjednutosti demonima. Ponekad samo zapisuje da je Isus jednostavno „izliječio“ ljude. No ovdje je specifičan – koje god da su fizički simptomi koje je ovaj čovjek imao – korijen njegove invalidnosti nije fizički. Zarobljenost njegovog jezika je posljedica dubljeg ropstva.
Isus je izlečio demona i čovjek je progovorio. Ne poželite li znati što je rekao? Što god da je rekao, većina ljudi ostala je zapanjena.
Većina, ne svi. Među mnoštvom bile su dvije skupine ljudi koje su bile neprijateljski nastrojene prema Isusu. Neki od njih su ga optuživali za egzorcizam jer je bio u dogovoru s đavlom. Drugi su nastavili zahtijevati da, ako je stvarno Mesija, učini neki znak s neba. Zavaravali su sami sebe misleći da će vjerovati ako učini nešto spektakularnije od ozdravljenja nijemog čovjeka.
Jesu li i neki iz mnoštva bili zavedeni istom samouvjerenošću kojom su i ovi optužitelji govorili?
Isusov odgovor je intrigantan. Kraljevstvo ili obitelj koja je u sebi podijeljena ne može preživjeti.
Možda su ove riječi trebale djelovati na dvije razine.
Prva razina: Isusovi su protivnici bili beznadno podijeljeno kraljevstvo. Jedna skupina žalila se na znak koji su upravo vidjeli – izgon demona i obnova čovjekova govora. Druga skupina nastavila je mijenjati pravila: tražili su znak nakon što im je upravo pokazao jedan! U praktičnom smislu, njihovi su se prigovori međusobno poništili.
Druga razina ide dublje. Ovi ljudi tvrde da je Isus u dogovoru s đavlom. No kako bi to bilo moguće kada je upravo iz ovog čovjeka izagnao jednog od Sotoninih slugu? Isusovo je djelo jasan pokazatelj onoga što je došao učiniti: napasti naoružanog, snažnog čovjeka, pobijediti ga i zarobiti ono što je posjedovao.
To je ono što Isus na putu za Jeruzalem stremi postići. To je bio plan od samog početka jer je On davno obećani potomak žene koji je trebao doći da satre zmiji glavu (Postanak 3,15). Već je porazio đavla u pustinji; sada, u Lukinom evanđelju, donosi obnovu onoga što mu zakonito pripada; i na putu je presudne pobjede nad Sotonom na križu.
No još čekamo konačno uništenje Sotonina kraljevstva. Dok je to još tako, Zli će se pokušavati osvetiti Isusu napadajući njegove učenike. Kršćanski život je borba do kraja. U toj bitci Isus je pobjednik, a oni koji mu pribadaju na pobjedničkoj su strani.
RAZMISLITE
- Nemojte biti zbunjeni ako je kršćanski život borba, Isus je rekao da će tako biti. Pazite na te trenutke sukoba dok kroz njih prolazite, radujte se jer ste u konačnici na pobjedničkoj strani.
Sinclair B. Ferguson
Dojmove napišite u komentaru.
Analiza:
Borba protiv zla i zlih ljudi odvija se neprestano u našem svijetu, a svaka generacija suočava se s novim izazovima i iskušenjima koja dolaze u obliku nepravde, mržnje i nemorala. Tako će biti do kraja ljudskog života, ili bolje rečeno, vremena do drugog Kristovog dolaska, kada će zlo i Njegov vladar Lucifer biti zauvijek pobijeđeni. U ovoj vječnoj borbi, važno je razumjeti da su pojedinci pozvani da se bore protiv tame oko sebe, okupljajući se u zajednice koje promiču ljubav, suosjećanje i pravdu. Do tog doba treba izdržati do kraja, oduprijeti se grijehu do krvi i neprestano se truditi za bolje sutra, jer svaka borba koju vodimo za istinu i svjetlost donosi nadu i oslobođenje onima koji dolaze nakon nas.
Vidi i ovo: Učenik koji je htio jednostavan način molitve
Isus je jasno u svojoj trogodišnjoj misiji pokazao ljubav prema čovjeku, naučivši nas kako trebamo ustrajati protiv zla po principu tko tebe gađa kamenom, ti njega gađaj kruhom. Tokom svoje službe okupljao je učene i obične ljude, učeći ih jedinstvenim porukama mira, tolerancije i razumijevanja. Liječio je bolesne, dostojanstveno se približavajući onima koji su patili, osiguravajući im utjehu i zdravlje, pa čak i uskrsnuo Jairovu kćer i Lazara, pokazujući time moć vjere i snažnu vezu između života i smrti. Njegova sposobnost da osnaži ljude i nade i dalje inspirira bezbroj onih koji traže svjetlo u mraku.
U mom životu shvatio sam da je Isus jedina nada za vječno spasenje, jer u ovom tužnom i ratovima i krvlju markiranom svijetu, gdje se često suočavamo s patnjom i nepravdom, nema druge nade. Njegova poruka ljubavi i oprosta donosi svjetlost čak i u najtamnijim vremenima, ohrabrujući nas da se borimo za bolje sutra. Ljudi često zaboravljaju na Božju dobrotu i milost, ali ja vjerujem da, uz Isusa, možemo pronaći mir i snagu za suočavanje sa svim izazovima koje život donosi. Samo kroz vjeru možemo ispuniti svoja srca radošću i smirenjem, a to je ono što nam je danas najpotrebnije.
Molitva:
Oče nebeski, pomogni mi da shvatim da, kada me prepuštaš raznim kušnjama, to je za moje dobro, kako bih opstao do kraja i bio spašen. Vjerujem u tvoju Božju silu spasenja, stvaranja svijeta i u to da si ti vječni život za svakoga tko te slijedi. Ti si platio najvećom cijenom naše spasenje, davši svoga Sina Isusa za nas. Ta cijena spasenja je neprocjenjiva. Hvala ti za to, Amen.
Analiza teksta: Antun Pleša
Štovanje kipova/idola
Idolopoklonstvo (štovanje kipova) Idolopoklonstvo je jedan od najopasnijih grijeha. Sveto Pismo na mnogo mjesta kaže da će konačna sudbi...
-
UTORAK SVJEDOCI TRAGEDIJE Luka 13,1-5 Kako su se vijesti širile prije nego što smo imali novine, poštu, telefon, internet ili društvene mrež...
-
Praznici ! Konačno praznici ! Sunce se penje upravo iznad visokih crnih brda . U jednoj rečenici,Henri skoči iz ...
-
"Pitanje: "Može li kršćanin izgubiti spas?" Odgovor: Prvo, treba definirati pojam "kršćanin" . "Kršćanin...