Neprolazno bogatstvo je blog koji svjedoči o istinosti Riječi Božje i spasa svakog čovjeka od duhovne nevolje kroz obraćenje i pomiremje sa Bogom. Činjenica da materija nikog ne spašava,je da nijedan preminuli nije ništa materijalno ponio sa sobom.
utorak, 22. travnja 2025.
Pogani rituali proslave uskrsa
nedjelja, 20. travnja 2025.
Tragom spasenja/Isus i moć izgnanja: Tko je zapravo pobjednik?
14] Onda je istjerao đavla, a taj je bio nijem. I dogodilo se, kad je đavao izašao, da je nijemi progovorio, i narod se divio. [15] Ali su neki od njih rekli: “On po Beelzebubu, poglavaru đavola, izgoni đavle.” [16] A drugi su, iskušavajući ga, tražili od njega znak s neba. [17] Ali im je on, znajući njihove namisli, rekao: “Svako kraljevstvo razdijeljeno sâmo protiv sebe, opusti; i kuća razdijeljena protiv kuće, pada. [18] Ako je i Sotona sâm protiv sebe razdijeljen, kako li će opstati njegovo kraljevstvo? Jer vi kažete da ja po Beelzebubu izgonim đavle. [19] Ako li ja po Beelzebubu izgonim đavle, po kome ih izgone vaši sinovi? Zbog toga će vam oni biti suci. [20] Ali ako ja prstom Božjim izgonim đavle, bez sumnje je k vama došlo kraljevstvo Božje. [21] Dok jaki, naoružan, čuva svoj dvor, njegova su dobra u miru. [22] Ali kad dođe jači od njega, nadvlada ga, otima mu sve njegovo oružje u koje se pouzdavao i plijen njegov razdijeli. [23] Tko nije sa mnom, protiv mene je; i tko sa mnom ne skuplja, rasipa. [24] Kada nečist duh izađe iz čovjeka, luta po pustim mjestima tražeći spokoj, i kad ga ne nađe kaže: ʻVratit ću se u kuću svoju odakle sam izašao.ʼ [25] I kad dođe, nađe je pometenu i uređenu. [26] Tada ode i uzme sa sobom sedam drugih duhova još opakijih od sebe, te uđu i nastane se ondje. I posljednje stanje onoga čovjeka bude gore nego prvo.”
Moja učiteljica iz osnovne škole ponekad je tražila da tri minute sjedimo u tišini. Činilo nam se da to traje cijelu vječnost, i samo smo imali još veću potrebu govoriti. No, uvijek smo znali da ćemo, kad ovo bolno čekanje završi, moći pričati kao i inače.
Zamislite da vam kažu da više nikad nećete moći pričati. Da još imate malo glasa, postavili biste dva pitanja: „Što nije u redu, doktore? Zar ne postoji lijek?”
Isus je mogao izliječiti one koji nisu mogli govoriti i dati im glas. U evanđeljima je zabilježeno više slučajeva gdje je to učinio (Matej 15,30; Marko 7,37). No u ovom susretu s Isusom Luka, „voljeni liječnik”, govori nam o nijemom čovjeku čija je nemogućnost govora bila uzrokovana zlom prisutnošću demona.
Luka nije bio naivan. On ne pripisuje sve fizičke bolesti ili invaliditet direktnom utjecaju Sotone ili opsjednutosti demonima. Ponekad samo zapisuje da je Isus jednostavno „izliječio“ ljude. No ovdje je specifičan – koje god da su fizički simptomi koje je ovaj čovjek imao – korijen njegove invalidnosti nije fizički. Zarobljenost njegovog jezika je posljedica dubljeg ropstva.
Isus je izlečio demona i čovjek je progovorio. Ne poželite li znati što je rekao? Što god da je rekao, većina ljudi ostala je zapanjena.
Većina, ne svi. Među mnoštvom bile su dvije skupine ljudi koje su bile neprijateljski nastrojene prema Isusu. Neki od njih su ga optuživali za egzorcizam jer je bio u dogovoru s đavlom. Drugi su nastavili zahtijevati da, ako je stvarno Mesija, učini neki znak s neba. Zavaravali su sami sebe misleći da će vjerovati ako učini nešto spektakularnije od ozdravljenja nijemog čovjeka.
Jesu li i neki iz mnoštva bili zavedeni istom samouvjerenošću kojom su i ovi optužitelji govorili?
Isusov odgovor je intrigantan. Kraljevstvo ili obitelj koja je u sebi podijeljena ne može preživjeti.
Možda su ove riječi trebale djelovati na dvije razine.
Prva razina: Isusovi su protivnici bili beznadno podijeljeno kraljevstvo. Jedna skupina žalila se na znak koji su upravo vidjeli – izgon demona i obnova čovjekova govora. Druga skupina nastavila je mijenjati pravila: tražili su znak nakon što im je upravo pokazao jedan! U praktičnom smislu, njihovi su se prigovori međusobno poništili.
Druga razina ide dublje. Ovi ljudi tvrde da je Isus u dogovoru s đavlom. No kako bi to bilo moguće kada je upravo iz ovog čovjeka izagnao jednog od Sotoninih slugu? Isusovo je djelo jasan pokazatelj onoga što je došao učiniti: napasti naoružanog, snažnog čovjeka, pobijediti ga i zarobiti ono što je posjedovao.
To je ono što Isus na putu za Jeruzalem stremi postići. To je bio plan od samog početka jer je On davno obećani potomak žene koji je trebao doći da satre zmiji glavu (Postanak 3,15). Već je porazio đavla u pustinji; sada, u Lukinom evanđelju, donosi obnovu onoga što mu zakonito pripada; i na putu je presudne pobjede nad Sotonom na križu.
No još čekamo konačno uništenje Sotonina kraljevstva. Dok je to još tako, Zli će se pokušavati osvetiti Isusu napadajući njegove učenike. Kršćanski život je borba do kraja. U toj bitci Isus je pobjednik, a oni koji mu pribadaju na pobjedničkoj su strani.
RAZMISLITE
- Nemojte biti zbunjeni ako je kršćanski život borba, Isus je rekao da će tako biti. Pazite na te trenutke sukoba dok kroz njih prolazite, radujte se jer ste u konačnici na pobjedničkoj strani.
Sinclair B. Ferguson
Dojmove napišite u komentaru.
Analiza:
Borba protiv zla i zlih ljudi odvija se neprestano u našem svijetu, a svaka generacija suočava se s novim izazovima i iskušenjima koja dolaze u obliku nepravde, mržnje i nemorala. Tako će biti do kraja ljudskog života, ili bolje rečeno, vremena do drugog Kristovog dolaska, kada će zlo i Njegov vladar Lucifer biti zauvijek pobijeđeni. U ovoj vječnoj borbi, važno je razumjeti da su pojedinci pozvani da se bore protiv tame oko sebe, okupljajući se u zajednice koje promiču ljubav, suosjećanje i pravdu. Do tog doba treba izdržati do kraja, oduprijeti se grijehu do krvi i neprestano se truditi za bolje sutra, jer svaka borba koju vodimo za istinu i svjetlost donosi nadu i oslobođenje onima koji dolaze nakon nas.
Vidi i ovo: Učenik koji je htio jednostavan način molitve
Isus je jasno u svojoj trogodišnjoj misiji pokazao ljubav prema čovjeku, naučivši nas kako trebamo ustrajati protiv zla po principu tko tebe gađa kamenom, ti njega gađaj kruhom. Tokom svoje službe okupljao je učene i obične ljude, učeći ih jedinstvenim porukama mira, tolerancije i razumijevanja. Liječio je bolesne, dostojanstveno se približavajući onima koji su patili, osiguravajući im utjehu i zdravlje, pa čak i uskrsnuo Jairovu kćer i Lazara, pokazujući time moć vjere i snažnu vezu između života i smrti. Njegova sposobnost da osnaži ljude i nade i dalje inspirira bezbroj onih koji traže svjetlo u mraku.
U mom životu shvatio sam da je Isus jedina nada za vječno spasenje, jer u ovom tužnom i ratovima i krvlju markiranom svijetu, gdje se često suočavamo s patnjom i nepravdom, nema druge nade. Njegova poruka ljubavi i oprosta donosi svjetlost čak i u najtamnijim vremenima, ohrabrujući nas da se borimo za bolje sutra. Ljudi često zaboravljaju na Božju dobrotu i milost, ali ja vjerujem da, uz Isusa, možemo pronaći mir i snagu za suočavanje sa svim izazovima koje život donosi. Samo kroz vjeru možemo ispuniti svoja srca radošću i smirenjem, a to je ono što nam je danas najpotrebnije.
Molitva:
Oče nebeski, pomogni mi da shvatim da, kada me prepuštaš raznim kušnjama, to je za moje dobro, kako bih opstao do kraja i bio spašen. Vjerujem u tvoju Božju silu spasenja, stvaranja svijeta i u to da si ti vječni život za svakoga tko te slijedi. Ti si platio najvećom cijenom naše spasenje, davši svoga Sina Isusa za nas. Ta cijena spasenja je neprocjenjiva. Hvala ti za to, Amen.
Analiza teksta: Antun Pleša
Posve različite sestre
Odvjetnik za samoodbranu
Trojica na putu
Luka 9,57-62
Moj je otac izmislio jedan izraz koji je često koristio da bi mi dao do znanja kako nisam razumno razmišljao: „Glava ti je puna razbijenog stakla.” Ovaj (priznajemo, neobičan) izraz šalje važnu poruku. Pogrešno razmišljanje znači da je nešto „razbijeno” u tvojem umu; a pogrešno razmišljanje može imati bolne posljedice. Isus je bio na putu za Jeruzalem kako bi patio i umro. U vrlo kratkom vremenu susreće tri čovjeka. U sva tri slučaja Isus preispituje ispravnost njihovog razmišljanja o tome što stvarno znači biti njegov učenik (najčešći izraz za kršćanina u evanđeljima i Djelima apostolskim).
Prvi čovjek samoinicijativno želi slijediti Isusa. Njegov entuzijazam nema granica. Samouvjereno izjavljuje da će slijediti Isusa gdje god pošao. „A što ako nemaš gdje spavati?”, upita Isus.
Jednom su trojica mladića stigla u misiju koju sam vodio i izjavila: „Bog nam je rekao da ti se pridružimo.” Ja sam im rekao da, s obzirom na to da mene Gospodin nije unaprijed obavijestio o tome, za njih nema smještaja i morat će spavati na podu. Sljedećeg jutra više ih nije bilo. Izgleda da nisu bili spremni na činjenicu da Isusovi sljedbenici možda neće imati jastuk na koji će nasloniti glavu.
Za razliku od prvog čovjeka, koji se samoinicijativno javlja, drugog je čovjeka Isus pozvao da ga slijedi. Međutim, on želi pričekati da prode očev pogreb. Je li se to upravo trebalo dogoditi? Sudeći po Isusovom odgovoru, njegov je otac još uvijek bio živ. Čovjek je rekao: Da, slijedit ću te…ali ka snije. Gospodin daje poznat, pomalo zagonetan i možda poslovičan odgovor: „Pusti neka mrtvi pokapaju svoje mrtve”. U suštini, kad je riječ o slijeđenju Isusa, ništa drugo, čak ni obiteljski odnosi, ne mogu nam biti prioritet. Nitko i ništa nam ne smije biti ispred Krista.
Treći se čovjek, kao i prvi, dobrovoljno javio, ali s dozom opreza. (Je li on možda čuo prva dva razgovora?) Razum mu je naložio da odmah iznese manji preduvjet. Želio se pozdraviti sa svojim ukućanima skromna molba, zasigurno. Možda i pažljivo promišljena s obzirom na to da odjekuju riječi Elizeja kad ga je Ilija pozvao u buduću službu (1. Kraljevima 19,19-21), Isus odgovara na sličan način kad kaže da nitko tko stavi ruku na plug pa se obazire natrag, nije prikladan za kraljevstvo Božje. Njegovo upućivanje na plug podsjeća ovog čovjeka na ono što je Elizej učinio kad je pitao: „Dopusti mi da zagrlim svoga oca i majku, pa ću poći za tobom” upravo to. Elizej se odmah pozdravio s prošlošću. Uzeo je volove s kojima je orao (sigurno je bio iz imućne obitelji), žrtvovao ih, skuhao meso na vatri zapaljenoj spaljivanjem drva od jarmova i priredio zabavu za svoje prijatelje povodom toga što je postao prorok pripravnik. To je za farmera bilo istovjetno spaljivanju brodova.
Ranije u evandelju, Luka je zapisao prispodobu o sijaču (8,4-8). Isto sjeme (Božja riječ) pada na tri vrste tla koja ne daju trajan plod. Jedno sjeme padne uz put i bude odneseno; ponekad padne na plitko, kamenito tlo gdje se pojavi trenutačna radost, ali izostane pokajanja; a ponekad sjeme padne na trnovito tlo gdje ga „brige, bogatstvo i naslade života” uguše. Ovi su ljudi bili testni slučajevi za tu prispodobu. Koliko znamo, dogodilo se upravo ono što kaže prispodoba. Isus ne poziva svakog učenika da napusti dom. Ranije u evanđelju, čovjeku koji ga je htio slijediti rekao je da se vrati kući i služi mu tamo (8,38-39). Ono što nas ovaj odlomak uči je da Isus želi učenike koji će reći: „Spreman sam odreći se svega, ići bilo kamo i učiniti bilo što za tebe.”
RAZMISLITE
Koje sumnje imate u vezi Kristova gospodstva nad vašim životom? Što vam daje pouzdanje da ga vrijedi slijediti?
Dojmove, napišite u komentaru.
SINCLAIR & FERGUSON
petak, 18. travnja 2025.
Sinovi groma
Jutros smo sjedili u kafiću kad su neki učitelji neočekivano stigli s grupom učenika. Izraz blagog užasa na licu konobara bio je zaista zanimljiv prizor! Samo jedan poziv upozorenja pomogao bi da se sve pripremi. To bi bilo pristojno.
Isus je promicao kulturu uljudnosti. Njegov je životni stil bio pun milosti. To djelomično objašnjava zašto je unaprijed poslao neke učenike u Samarijansko selo s molbom da prime njega i njegove prijatelje. Bilo ih je najmanje trinaest, ali Luka je već dao naznake čitateljima da je obično s njim putovala veća skupina ljudi (8,1-3).
Kad je skupina predstavila svoju molbu, primili su odlučan odgovor: „Ovdje niste dobrodošli!”.
Problem nije bio samo u broju ljudi. Bilo je poznato u Isusovo vrijeme da „Židovi nemaju zajedništva sa Samarijancima (Ivan 4,9). Jesu li Samarijanci jednostavno bili jednako rasistički nastrojeni prema Isusu? Čini se da je jedan od apostola nehotice otkrio: „Na putu smo za Jeruzalem.” Je li jedan od seljana izrekao riječi koje je upotrijebila jedna druga Samarijanka:
„Naši su se očevi klanjali na ovome brdu, a vi (Židovi) kažete da je u Jeruzalemu mjesto gdje se treba klanjati” (Ivan 4,20)? „Odlazite! Ovdje niste dobrodošli!Luka preskače odgovor samarijanskih seljana. Njegova je kamera usmjerena na susret izmedu braće Jakova i Ivana i Gospodina Isusa. Dvojica braće bila su ogorčena. Odgovori li su: „Gospodine, želiš li da zapovjedimo vatri da side s neba i uništi ih?” (Luka 9,54). Jakov i Ivan nisu bez razloga dobili nadimak „Sinovi groma” (Marko 3,17). Ova je ogorčenost bila njihova prirodna – iako ekstremna – reakcija.
Što su umišljali da su Ilija? (Priča je ispričana u 2. Kraljevima 1,1-16). Nisu mogli obuzdati svoje vatrene naravi, a ponajmanje usmjeriti nebesku vatru na neko selo na zemlji! Štoviše, očito su krivo procijenili situaciju jer se Isus “okrenuo i ukorio ih” (Luka 9,55).
Zanimljive su to riječi, zar ne? Luka nam kaže da se Isus “okrenuo”. Što nam to sugerira? Jesu li mu govorili iza leda dok je mirno nastavio svoj put, a da pritom ne napravi scenu? Ako je tako, onda Jakov i Ivan nisu bili samo ljuti na Samarijance; bili su i nepristojni prema Isusu – pod krinkom pitanja govorili su svom Gospodaru što misle da bi trebao činiti.
Pogledajte Isusa. Za razliku od Jakova i Ivana, prihvatio je odbijanje kao dio Božje suverene providnosti u svom životu. Odgovorio je krotkošću. „Sinovi groma” htjeli su uništiti Samarijance; ali Sin Čovječji došao je spasiti i Samarijance i Židove.
Mi često razmišljamo o Ivanu kao “apostolu ljubavi”, a ne kao “sinu groma”. No samo je milošću naučio voljeti poput svog Spasitelja. Ivan, kojeg susrećemo u Lukinom evanđelju, nije imao strpljenja s onima koje je smatrao bezumnicima i možda je mislio da je to vrlina. Neki kršćani i danas čine istu pogrešku.
Jeste li ikad pomislili kakav je Isus doista bio? I je li vas to potaknulo da želite biti poput njega? No ljubav… ne traži svoje, nije razdražljiva (1. Korinćanima 13.4.5). Ni Isus nije sebi ugadao (Rimljanima15,3), ni tada u Samariji ni kasnije u Getsemanskom vrtu (22,42).
RAZMISLITE
Prisjetite se neke situacije u kojoj ste nedavno doživjeli odbacivanje. Ako je veliki test ljubavi način na koji se nosimo s odbacivanjem, što je naš odgovor otkrio o nama? Kako vam Ivanova priča daje nadu? Napišite u komentaru.
SINCLAIR B. FERGUSON
Pogano porijeklo uskrsa
Štovanje kipova/idola
Idolopoklonstvo (štovanje kipova) Idolopoklonstvo je jedan od najopasnijih grijeha. Sveto Pismo na mnogo mjesta kaže da će konačna sudbi...
-
UTORAK SVJEDOCI TRAGEDIJE Luka 13,1-5 Kako su se vijesti širile prije nego što smo imali novine, poštu, telefon, internet ili društvene mrež...
-
Praznici ! Konačno praznici ! Sunce se penje upravo iznad visokih crnih brda . U jednoj rečenici,Henri skoči iz ...
-
"Pitanje: "Može li kršćanin izgubiti spas?" Odgovor: Prvo, treba definirati pojam "kršćanin" . "Kršćanin...